Summitul Climatic COP29: Progresele și Dificultățile Întâlnite

 
Prețul certificatului de carbon (EUA) a reușit să închidă ieri, 18.11, peste 69,5 €. Pe termen lung, EUA continuă să fluctueze între 64 € și 71 €. Trendul devine ascendent peste nivelul de 71,70 €, conform analiștilor Carbon Expert.
Carbon Prices (EUA)
 ⠀
A 29-a Conferință a Națiunilor Unite privind Schimbările Climatice (COP29) are loc in prezent la Baku, Azerbaidjan, în perioada 11-22 noiembrie 2024. Summitul reuneste peste 30.000 de participanți, inclusiv lideri mondiali, miniștrii de mediu și experți în domeniul schimbărilor climatice, pentru a discuta despre acțiunile internaționale în domeniul schimbărilor climatice.

Principalele Discuții și Rezultate (19 Noiembrie) 

1. Discuții privind finanțarea climatică
Unul dintre punctele cheie ale COP29 a fost stabilirea unui nou obiectiv global pentru finanțarea climatică, care să înlocuiască angajamentul prezent de 100 de miliarde de dolari anual. Țările în curs de dezvoltare, conduse de China, au solicitat peste 1,3 trilioane de dolari anual pentru sprijinirea eforturilor de atenuare, adaptare și despăgubiri pentru pierderi și daune. Țările mai bogate au recunoscut necesitatea creșterii finanțării, dar au subliniat importanța diversificării surselor, inclusiv prin contribuții din sectorul privat și mecanisme financiare inovatoare.
 
2. Operaționalizarea Fondului pentru Pierderi și Daune
Pornind de la acordurile de la COP27, delegații au lucrat pentru operaționalizarea Fondului pentru Pierderi și Daune, destinat sprijinirii țărilor afectate în mod disproporționat de schimbările climatice. Discuțiile s-au axat pe mecanismele de finanțare, structurile de guvernanță și asigurarea unei distribuiri rapide către națiunile vulnerabile.
 
3. O Piața de carbon internațională 
Unul dintre cele mai semnificative progrese ale COP29 a fost adoptarea unui cadru conform Articolului 6 al Acordului de la Paris, care reglementează cooperarea internațională pe piețele de carbon. Articolul 6 permite țărilor să coopereze voluntar pentru atingerea obiectivelor climatice prin tranzacționarea creditelor de carbon. Acesta oferă o bază legală pentru transferul creditelor de carbon între țări, facilitând utilizarea mecanismelor de piață pentru a stimula investițiile în proiecte de reducere a emisiilor.
 
La COP29, delegații au finalizat ghidurile pentru operaționalizarea Articolului 6, asigurând transparență și responsabilitate în tranzacțiile de carbon. Aceste ghiduri includ măsuri pentru prevenirea dublei contabilizări a reducerilor de emisii și cerințe de raportare pentru urmărirea originii și utilizării creditelor de carbon.
 
Acest mecanism este de așteptat să atragă o finanțare climatică substanțială, oferind țărilor flexibilitatea de a-și îndeplini obiectivele de reducere a emisiilor prin tranzacționare, încurajând în același timp investițiile în tehnologii cu emisii scăzute de carbon. Un aspect important il prezinta integrarea piețelor voluntare de carbon, precum și a celor obligatorii în cadrul Articolului 6, ce are potențialul de a amplifica semnificativ contribuțiile sectorului privat. Națiunile ONU și-au exprimat optimismul că acest cadru finalizat va atrage investiții în energie regenerabilă, proiecte de eficienta energetica, diverse proiecte verzi, precum conservarea pădurilor, conectând ambițiile climatice cu acțiunea concretă.

Provocări

• Influența industriei combustibililor fosili
Prezența semnificativă a grupurilor de lobby din industria combustibililor fosili la COP29 a atras critici din partea ecologiștilor și a unor delegați. Au fost exprimate îngrijorări cu privire la influența acestei industrii asupra negocierilor și la posibila diluare a angajamentelor climatice.
 ⠀

Concluzie

COP29 de la Baku reprezintă un pas înainte în avansarea politicii internaționale privind clima. Progresele în mecanismele piețelor de carbon oferă oportunitatea de a mobiliza atât finanțarea publică, cât și cea privată pentru climă. Totuși, provocări precum influența industriei combustibililor fosili și ritmul lent al unor negocieri arată dificultățile guvernanței climatice globale. Progresele realizate la COP29 sunt de așteptat să modeleze strategiile climatice și politicile naționale, deschizând calea pentru o finanțare climatică globală mai amplă.
 
Va urma…
Leave a Comment (0) →

Directiva EU ETS 2

Directiva EU ETS 2

‎ ‎

Serviciile Noastre de consultanta pe EU ETS 2

‎ ‎ 


EU ETS 2: Extinderea pieței de carbon la transport și clădiri

Pe măsură ce UE își intensifică ambițiile climatice, o dezvoltare semnificativă este în curs de desfășurare: EU ETS 2. Această nouă fază a Sistemului de Tranzacționare a Emisiilor (EU ETS) este menită să extindă domeniul de aplicare al prețului carbonului dincolo de sectoarele acoperite de Schema de comercializare a emisiilor UE actuala, vizând transportul rutier, clădirile și industria mica.

Ce este EU ETS 2?

Spre deosebire de EU ETS actual, care reglementează marii emițători industriali și sectorul energetic, EU ETS 2 se va concentra asupra furnizorilor de combustibili pentru transportul rutier și încălzire. În cadrul acestui nou sistem, companiile care furnizează combustibili precum benzină, motorină și gaze naturale vor fi obligate să cumpere certificate de emisii de carbon pentruemisiile de CO2 eliberate atunci când acesti combustibili sunt arși.

Această schimbare a fost implementata pentru a impune o taxa pe emisiile de CO2 din cat mai multe sectoare de activitate din economie, în special în sectoarele care au fost dificil de decarbonizat pana acum. Baza legislativă pentru ETS 2 este descrisă în Directiva (UE) 2023/959.

Când va intra în vigoare EU ETS 2?

Parlamentul European și Consiliul UE au convenit că ETS 2 va fi pe deplin operațional în 2027. Ca prim pas, monitorizarea și raportarea emisiilor vor începe în 2025. Pe parcursul anului 2027, va fi licitat un volum de certificate cu 30% mai mare pentru a oferi lichiditate pe piață.

Sectorele incluse în EU ETS 2

EU ETS 2 va include:

• Transportul rutier: Toți furnizorii de combustibili pentru vehiculele de pasageri, flotele comerciale și serviciile de logistică vor fi obligați să achiziționeze certificate pentru emisiile lor de CO2.

• Încălzirea clădirilor: Aceasta include combustibili pentru încălzirea rezidențială și comercială, precum gazul natural, păcura și cărbunele.

• Industria mica: Sectoare industriale mai mici, care au fost în afara domeniului ETS-ul original, vor fi, de asemenea, obligate să participe la EU ETS 2.

Creșterea prețurilor la combustibil ca o consecință

O consecință majoră a EU ETS 2 va fi creșterea semnificativă a prețurilor la combustibil. Analiștii Carbon Expert preconizează o creștere de aproximativ 0,50 € pe litru la pompă pentru benzină și motorină. Aceasta este determinată de faptul că furnizorii de combustibili vor trebui să achiziționeze certificate de emisii, costuri pe care se așteaptă să le transfere consumatorilor inca de anul viitor.

In mod evident, aceasta noua schema a emisiilor aplicata furnizorilor de combustibili pentru transportul rutier și încălzire, precum si industriei mici, va pune presiune financiară imediată asupra afacerilor din aceste sectoare de activitate si, ulterior, va afecta negativ economia prin cresterea preturilor combustibililor. Vehiculele electrice, transportul public și clădirile eficiente energetic vor deveni mai atractive pe măsură ce costurile serviciilor tradiționale pe bază de combustibili fosili cresc semnificativ.


 

ㅤㅤ

Contact Us 


 

Carbon Expert vă oferă consultanță specializată pe piața EU ETS 2 și va poate ghida prin complexitatea reglementărilor acestea referitoare la raportare, monitorizare si tranzactionare. Cu expertiză în domeniul sustenabilității și tranzacționării certificatelor de emisii de peste 15 ani, Carbon Expert vă sprijină în înțelegerea impactului financiar, identificarea oportunităților pentru reducerea emisiilor și implementarea de strategii eficiente pentru adaptarea la noile cerințe.

Sursa: Comisia Europeana, Carbon Pulse

Leave a Comment (0) →

Compostare a Gunoiului de Grajd

Ştiați că orice proces de compostare a gunoiului de grajd prin fermentare aerobă conduce la atenuarea emisiilor de metan, ceea ce se traduce automat într-o economie de CO2e?

Și că acest lucru poate să se transforme în certificate de carbon?

Aceste întrebări au fost abordate la București, pe 2 octombrie 2024, într-o manieră transparentă, interactivă și profesionistă de cătreși Carbon Expert si Kofert Organic cu ocazia întâlnirii părților interesate pentru proiectele de compostare dezvoltate de Kofert Organic de la Mihăilești, judeţul Giurgiu și Băicoi, judeţul Prahova.

La întâlnire au participat factori decizionali din cadrul Ministerului Mediului, Administrației Fondului pentru Mediu și Gărzii Naționale de Mediu, experți independenți romani, reprezentanți din Coaliția pentru Economia Circulară. În același timp, s-a remarcat o prezență internațională renumita și numeroasă: producătotul tehnologiei Kohshin Engineering Co – Japonia, Marubeni Corporation – Japonia, Kohshin Europe – România, companii din Bulgaria, Ungaria și Arabia Saudită.

Cele două proiecte, care vizează în fapt implementarea tehnologiei Kohshin din Japonia de compostare automatizată a gunoiului de grajd și producție îngrășământ organic, abordează simultan două provocări urgente: gestionarea deșeurilor de gunoi de grajd și îmbunătățirea sănătății solului. Prin parteneriate cu ferme zootehnice și întreprinderi agricole, Kofert Organic pune în aplicare o soluție durabilă pentru a transforma gunoiul de grajd în îngrășământ organic, contribuind totodată la obiectivele de dezvoltare durabilă ale Organizației Națiunilor Unite.

“Suntem încântați de receptivitatea mediului de afaceri din România în privința adoptării de tehnologii inovatoare și ne exprimăm speranța ca cele două proiecte Kofert să-și atingă obiectivele de decarbonizare. Prin implicarea noastră directă ne-am dorit să punem la dispoziția partenerilor Kohshin un algoritm îmbunătățit pentru creșterea sustenabilității, prin adăugarea de noi surse de venit prin valorificarea certificatelor de carbon“, a declarat Kazunori Sumiya, CEO Kohshin Engineering Co, Japonia.

IMG_0275

Obiectivul principal al întâlnirii părților interesate a fost înțelegerea procesului de certificare a proiectelor pentru obținerea de credite de CO2, ca sursă pentru dezvoltarea viitoare a sustenabilității Kofert Organic.

Parteneriatul dintre Carbon Expert şi Kofert Organic s-a concretizat prin definitivarea studiilor de pre-fezabilitate pentru a putea certifica proiectele cu organizația Gold Standard din Elveția pentru cele două proiecte și analizarea criteriilor de certificare, a pașilor de urmat, a beneficiilor asociate precum și a impactului proiectelor asupra mediului și comunității, aspecte esențiale în ceea ce privește valorificarea potențialului proiectelor în reducerea emisiilor de metan.

„Pentru Carbon Expert, parteneriatul cu Kofert Organic, Kohshin Engineering Co, precum și Koshin Europe reprezintă un vis devenit realitate în calea dezvoltării noastre. Ne-am dorit, dintodeauna, să putem contribui în cadrul unor proiecte comunitare pentru dezvoltarea unei agriculturi sustenabile în România. Sperăm să putem extinde acest proiect nu numai în România, dar și în alte părți ale lumii astfel încât cu ajutorul tehnologiei japoneze Koshin și a cercetărilor efectuate de partenerii noștri în peste 50 de ani să micșorăm cât mai mult cantitatea de îngrășăminte chimice, înlocuind-o cu fertilizatori organici, plini de nutrienți“, a declarat Casiana Fometescu, fondator și CEO Carbon Expert.

IMG_0878

Cu o experiență de peste 15 ani pe piața carbonului, Carbon Expert derulează în prezent peste 10 proiecte în România, SUA, Germania şi Irlanda de certificare voluntară împreună cu organizația de certificare Gold Standard din Elveția. Proiectele voluntare de reduceri de emisii CO2e sunt unice în Europa și vor deschide calea obținerii certificatelor de carbon voluntare (VER – Verified Emissions Reduction) în această regiune.

Carbon Expert coordonează grupul de lucru „energie și emisii CO2e“ din cadrul Coaliției pentru Economie Circulară, vizând mediul legislativ și cel de business și coordonează. de asemenea, procesul de obținere a certificatelor de carbon pentru diverse proiecte din domeniul reciclării plasticului, aluminiului, sticlei, proiecte de eficiență energetică, producție de biocompost sau biocombustibil.

Leave a Comment (0) →

Newsletter Carbon Expert 25/09/2024

Prețul certificatului de carbon din Europa (EUA) pe piata ICE a crescut marti pana la €64.21. luând din nou indicii din piața mai puternică a gazului TTF. Cu toate acestea, analiștii au continuat să indice către indicatori tehnici care ar putea sugera o scădere a prețurilor și au evidențiat posibila volatilitate înainte de expirarea opțiunilor de miercuri. Prețul certificatului de carbon din Regatul Unit (UKA) a scazut la £38.53 pe piata ICE

Emisiile in sistemul european EU ETS s-au redus cu 47% în 15 ani

Datele raportate de statele membre UE privind emisiile verificate in 2023 in cadrul EU ETS arată o scădere cu 15,5% a emisiilor în 2023, comparativ cu nivelurile din 2022. Având în vedere această evoluție, emisiile ETS din sectoarele cheie, inclusiv din sectorul energetic și industria grea sunt acum cu aproximativ 47% sub nivelurile din 2005 și sunt pe cale să atingă obiectivul de -62% pentru 2030.

Cel mai important motor al scăderii record a emisiilor din EU ETS a fost sectorul energetic, emisiile provenite din producția de energie electrică scăzând cu un procent semnificativ de 24% față de 2022. Această scădere se datorează unei creșteri substanțiale a producției de energie electrică din surse regenerabile (în principal energie eoliană și solară), în detrimentul cărbunelui și al gazului.

Pentru mai multe informatii, intrati aici.

Țările BRICS vor colabora pentru dezvoltarea pieței de carbon

Într-un pas semnificativ către cooperarea internațională pentru climă, țările BRICS (Brazilia, Rusia, India, China și Africa de Sud) au convenit să colaboreze pentru dezvoltarea piețelor de carbon. Această colaborare are ca scop crearea unor piețe integrate care să reducă emisiile de carbon în cele mai mari economii emergente din lume. Având în vedere stadiile variate de dezvoltare în fiecare națiune, parteneriatul se va concentra pe împărtășirea celor mai bune practici, crearea unor cadre armonizate și stimularea investițiilor în tehnologii sustenabile.

Aceste țări sunt contribuitori majori la emisiile globale. Prin coordonarea mecanismelor de stabilire a prețului carbonului și a celor de tranzacționare, națiunile BRICS își propun să facă pași proactivi pentru a-și reduce impactul asupra mediului.

Explorează mai multe despre acest parteneriat aici.

Legea privind restaurarea naturii intră în vigoare

Legea Uniunii Europene privind restaurarea naturii a intrat oficial în vigoare. Scopul acestei legi este de a inversa decenii de degradare a ecosistemelor, impunând restaurarea a 20% din ecosistemele degradate ale UE până în 2030, punând astfel bazele pentru o reînnoire extinsă a habitatelor naturale. Legislația pune accent pe restaurarea zonelor umede, pădurilor, pajiștilor și ecosistemelor urbane, abordând pierderea biodiversității și combatând direct schimbările climatice.

Legea reprezintă un angajament de a reconstrui rezistența în fața presiunilor tot mai mari asupra mediului, cu o viziune pe termen lung pentru ecosisteme mai sănătoase până în 2050. Proiectele de restaurare vor fi acum extinse în statele membre, iar mecanismele de finanțare au fost puse la punct pentru a sprijini inițiativele la scară largă. Pe lângă beneficiile pentru biodiversitate, eforturile de restaurare sunt așteptate să sporească sechestrarea carbonului, să întărească sursele de apă curată și să reducă riscurile de dezastre naturale, cum ar fi inundațiile și secetele.

Citește mai multe despre aceasta lege aici.

 Sursa: Comisia Europeană, Parlamentul European, Carbon Pulse, Green Earth

Carbon Expert este consultant pe piața de carbon, ajutându-vă să reduceți emisiile și să valorificați oportunitățile de tranzacționare a alocărilor.

Cu soluții personalizate, vă sprijinim în conformarea cu reglementările in vigoare și atingerea, intr-un mod eficient, a obiectivelor de sustenabilitate

Leave a Comment (0) →

Newsletter: Un Impuls pentru Economia Verde în România 11/09/2024

Prețurile certificatelor de  carbon în Europa (EUA) au fluctuat în concordanță cu prețurile gazului natural luni, încheind sesiunea aproape neschimbate la pretul de €65.27 , deoarece interesul de vânzare din cursul după-amiezii a limitat câștigurile anterioare, deși participanții au raportat o creștere a achizițiilor la corecții. Prețurile certificatelor de carbon în Regatul Unit (UKA) s-au incheiat  la £42.44 pe piata ICE.

For English Press Here

România va beneficia de o finantare substanțială de 31,5 miliarde de euro în cadrul Politicii de Coeziune a UE pentru perioada 2021-2027. Din această sumă, 13,5 miliarde de euro sunt dedicate fondului „Un Impuls pentru Economia Verde”. Mai multe informații despre această directivă pot figăsite aici : https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/ro/ip_22_4662

Fondul „Un Impuls pentru Economia Verde” este destinat în mod special să acorde sprijin tranziției verde a României, cu scopul de a sprijini dezvoltarea durabilă prin investiții în energie verde, reducerea emisiilor de carbon, infrastructură de mediu și conservarea biodiversității.

Dintre cele 13,5 miliarde de euro alocate, 6,75 miliarde de euro sunt dedicate, în mod specific, tranziției verzi, iar domeniile cheie de finanțare includ:

  •  inițiative in energie verde, 
  •  proiecte de reducere a emisiilor de carbon, 
  •  conservarea biodiversității, 
  •  spații verzi,
  • managementul riscurilor și mobilitatea urbană durabilă.

Investiții Strategice pentru Viitorul Verde al României

2,3 miliarde de euro vor fi utilizate pentru îmbunătățirea performanței energetice a clădirilor rezidențiale și publice și pentru investiții în surse de energie regenerabilă și sisteme energetice inteligente, in scopul reducerii semnificative a consumului de energie și emisiilor de carbon, sprijinind decarbonizarea sectorului energetic din România.

În plus, 2,34 miliarde de euro vor fi direcționate către sectorul apei și al apelor uzate, îmbunătățind economia circulară cu un accent pe gestionarea deșeurilor, reutilizare și reciclare.

Mai mult, 2,14 miliarde de euro din Fondul pentru Tranziție Justă (JTF) abordează impactul social și economic al tranziției către o economie neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2. Acest fond se va concentra asupra regiunilor din România – cele mai afectate de eliminarea treptată a cărbunelui și lignitului, prin transformarea industriilor cu consum mare de energie, asigurând o tranziție echitabilă pentru comunitățile afectate.

Aceaste finanțari europene, in masura in care vor fi cheltuite, reprezintă o oportunitate transformatoare pentru România, permițând realizarea unor progrese semnificative spre o economie mai durabilă și rezilientă. Investițiile nu doar că vor avansa energia verde și proiectele de mediu, dar vor asigura și o tranziție echilibrată pentru comunitățile afectate de schimbarea de la sursele tradiționale de energie.

Expertiza Carbon Expert în comercializarea emisiilor de carbon și consultanță in energia verde poate să vă ajute să identificați și să obțineți resursele financiare necesare pentru proiectele dumneavoastră verzi, asigurându-vă că profitați de oportunitățile oferite in momentul actual.

Sursa : Comisia Europeana, Carbon Pulse, Carbon Credits

Leave a Comment (0) →

Mișcare Strategică a Suediei și Maltei în cadrul Schemei EU ETS – 20.08.2024

Pretul certificatului  european de carbon (EUA) a înregistrat al treilea câștig săptămânal din aceasta luna intrucat activitatea modestă de cumpărare a fost suficientă pentru a contracara presiunea activă de vânzare, în timp ce volumul total de tranzacționare a scăzut.

Pretul certificatului UKA din Marea Britanie (UK Allowance) a întrerupt ultimele serii de pierderi săptămânale, incepute la mujlocul lui iulie.

Live Carbon Prices

For English, Press Here

Mișcare Strategică a Suediei și Maltei în cadrul Schemei EU ETS

Suedia și Malta au anunțat intenția de a crește numărul de certificate de emisii de carbon ale Uniunii Europene (EUAs) pe care plănuiesc să le anuleze în cadrul mecanismului de flexibilitate al Sistemului de Comercializare a Emisiilor (Emissions Trading System – ETS) al UE pentru a isi indeplini tintele in sectoarele non-ETS (transport rutier, agricultura, cladirile rezidentiale, gestionarea deșeurilor, industria mica ce nu se afla sub ETS).

Mecanismul de flexibilitate ETS, ce permite statelor membre eligibile să anuleze o parte din EUAs în loc să le scoată la licitație, a fost introdus pentru a ajuta țările să își îndeplinească țintele de reducere a emisiilor conform Regulamentului privind Efortul de Partajare (Effort Sharing Regulation – ESR). Regulamentul privind Efortul de Partajare (ESR) se concentrează pe sectoarele care nu sunt acoperite de ETS și impune o reducere de 40% a emisiilor în aceste sectoare până în 2030, comparativ cu nivelurile din 2005.

Această decizie, care se aliniază obiectivelor mai largi ale UE de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, reflectă angajamentul acestor națiuni de a-și atinge obiectivele de reducere a emisiilor din sectoarele non-ETS insa nu prin solutii concrete de reducere a emisiilor, ci prin realizarea unor compensari intre alocarile distribuite tarilor pentru sectoarele EU ETS catre sectoare non-ETS, care nu isi pot indeplini altfel tintele impuse.

Suedia, care anterior refuzase să folosească acest mecanism de  flexibilitate, plănuiește acum să anuleze până la 5,2 milioane de EUAs, în timp ce Malta și-a crescut ținta de anulare la 510.300 de EUAs.

În contextul în care UE se pregătește pentru obiectivele sale ambițioase de mediu pentru 2030, flexibilitatea oferită de ETS este văzută ca un instrument vital pentru a echilibra creșterea economică cu responsabilitatea față de mediu. Cu toate acestea, subliniază și provocările cu care se confruntă națiunile mai mici, precum Malta, care trebuie să navigheze în dinamica complexă a pieței de carbon din UE, menținându-și în același timp competitivitatea economică. Introducerea noilor reglementări ETS, în special în sectorul transportului maritim, a ridicat îngrijorări cu privire la impactul economic potențial asupra rolului Maltei ca hub major de transbordare. Forumul Maritim din Malta a atras atentia cu privire la costurile crescute asociate cu EU ETS, ce ar putea conduce la o pierdere semnificativă de afaceri către porturile non-UE, în special din Africa de Nord, amenințând stabilitatea economică și conectivitatea Maltei.

Aceste evoluții indică o tendință crescândă în cadrul UE, în care statele membre utilizează din ce în ce mai mult mecanismele de flexibilitate disponibile pentru a atinge obiectivele climatice stricte, reducând în același timp impactul economic negativ. Pe măsură ce Suedia și Malta își implementează strategiile revizuite, acțiunile lor vor servi probabil ca un reper pentru alte națiuni din UE care se confruntă cu provocări similare.

Sursa: Comisia Europeana, Carbon Credits, Carbon Pulse

Leave a Comment (0) →

Surplus de certificate in EU ETS – 13.08.2024

Certificatul de emisii de carbon (EUA) a urmărit îndeaproape prețurile gazelor naturale de pe piața TTF (Title Transfer Facility) joi – 08.08, deoarece acestea au revenit din nou de la un nivel important de rezistență tehnică, înainte de a-l depăși pentru scurt timp la sfârșitul sesiunii. Piața a avut dificultăți în a găsi o direcție clară vineri, 09.08, din cauza volumului redus de tranzacții din timpul verii și a lipsei de factori fundamentali care să influențeze piața. In schimb, sesiunea de luni, 12.08, s-a incheiat la bursa ICE ECX cu o crestere semnificativa de 4.32% fata de sfarsitul saptamanii trecute, ajungand la pretul spot de 72.86 Euro/tCO2.

Live Carbon Prices

For English Press Here

Pe măsură ce Uniunea Europeană (UE) încearcă să atingă obiectivul de reducere a emisiilor cu 55% până în 2030, echilibrul dintre cerere și ofertă în Sistemul UE de Comercializare a Emisiilor (EU ETS) este atent analizat. Sistemul, conceput pentru a limita emisiile de gaze cu efect de seră, este așteptat să încheie a patra fază în 2030 cu un surplus semnificativ de certificate de emisii. Totuși, acest surplus ascunde unele provocări, mai ales pe măsură ce UE își intensifică eforturile de electrificare și decarbonizare. Desi ne-am astepta ca regulile pietei libere, precum o oferta mai mare decat cererea sa determine un pret scazut al certificatului de emisii EUA, se pare ca alti factori sunt determinanti in aceasta piata, precum interventionismul de la Bruxelles si tranzactionarea certificatelor EUA pe piata financiara, unde actorii sunt nelimitati, de la persoane fizice la mari fonduri de investitii sau de pensii.

În 2023, Sistemul UE de Comercializare a Emisiilor (EU ETS) s-a încheiat cu un surplus de 2,27 miliarde de certificate de emisii (EUA), determinat de supra-alocarea istorica in primul rand, dar si de reducerea producției de energie electrică și de creșterea utilizării energiei regenerabile. Acest surplus, ușor mai mic față de cele aproximativ 2,4 miliarde de EUA din 2022, arată impactul intervențiilor politice și creșterea adoptării energiei regenerabile. Printr-o politica centralizata si decisa la Bruxelles,  o parte din surplus este transferata catre Rezerva pentru Stabilitatea Pieței (MSR – Market Stability Reserve) și Rezerva pentru Nou Intrați (NER – New Entrance Reserve), ceea ce asigură că o parte destul de mare a certificatelor EUA rămâne în afara circulației.

Unul din scenariile Comisiei Europene, aliniat cu obiectivele UE pentru 2030 în materie de emisii CO2, arată o situație diferită. Conform acestuia, surplusul de certificate ar putea scădea la mai puțin de 1,1 miliarde de certificate până în 2030. Această schimbare depinde de o creștere semnificativă a producției de energie electrică, până la 3.153 TWh până în 2030, susținută de accelerarea instalării capacităților de energie regenerabilă. Scenariul prevede, de asemenea, reduceri mai mari ale emisiilor în sectoare precum transportul și încălzirea (EU ETS 2), ceea ce ar crește cererea de certificate EUA, reducând surplusul și, astfel, crescând prețul acestora. In perspectiva intrarii acestor sectoare de activitate in EU ETS din 2026, se preconizeaza un pret al certificatului EUA, mai mare de 100 euro/tCO2.

Viitorul EU ETS este strâns legat de tranziția energetică a UE. Pe măsură ce UE se apropie de obiectivele sale pentru 2030, analiza atentă a echilibrului dintre cerere și ofertă în cadrul ETS va fi esențială pentru a asigura o piață a carbonului echilibrată, eficientă și corectă.

Surse : Comisia Europeana, Carbon Pulse, Sandbag, Carbon Credits

Leave a Comment (0) →

Piata de Carbon – 23.07.2024

Prețul certificatului de carbon din Europa – EUA a scăzut la 64,79 t/CO2 (prețul de inchidere de luni, 22.07.2024, la bursa ICE ECX din Londra), coborând sub pragul de 65 euro/tCO2, nivelul de suport ce a menținut piața stabilă de la începutul lunii iulie pana in prezent. Această scădere a fost influențată de prognozele de temperaturi ridicate și de creșterea producției de energie din surse regenerabile, ceea ce arata o cerere mica de certificate CO2.

For English press here.

Noi tendințe pe piața: captarea și stocarea de CO2

Se preconizează ca industria petrolieră și de gaze a UE va stoca anual 42 de milioane de tone de CO2 până în 2030. Această realizare, deși remarcabilă, este sub ținta ambițioasă a UE de 50 de milioane de tone anual.

Conform Asociatiei comerciale a industriei petroliere, diferența evidențiază atât progresele realizate, cât și provocările viitoare pe parcursul de decarbonizare al Uniunii Europene. Cu toate acestea, atingerea obiectivului la nivelul UE necesită o colaborare îmbunătățită, suport reglementar și implementarea accelerată a proiectelor de captare și stocare a carbonului

Imboldul către captarea si stocarea de CO2 (carbon capture and storage – CCS) face parte din strategia mai largă a UE de a atenua schimbările climatice și de a-și îndeplini angajamentele asumate prin Acordul de la Paris. Tehnologia CCS este văzută ca un instrument crucial în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră din sectoarele dificil de decarbonizat, cum ar fi industria grea și producția de energie.

Mai multe proiecte cheie din Europa conduc această inițiativă. De exemplu, proiectul Northern Lights din Norvegia vizează stocarea a până la 1,5 milioane de tone de CO2 pe an în faza sa inițială, cu planuri de extindere. Similar, proiectul Porthos din Olanda este planificat să stocheze aproximativ 2,5 milioane de tone anual până în 2026.

În ciuda acestor progrese, industria se confruntă cu obstacole mari, inclusiv costuri ridicate, bariere legislative și necesitatea unei infrastructuri solide de transport pentru CO2. Pentru a acoperi diferența până la obiectivul de 50 de milioane de tone, părțile interesate subliniază necesitatea unor investiții crescute și a unor politici de sustinere din partea UE și a statelor membre.

Următorii ani vor fi cruciali pe măsură ce sectorul petrolier și de gaze al UE își intensifică eforturile de a crește capacitatea CCS. Observam, asadar, ca rolul tehnologiilor CCS în strategia climatică a UE devine din ce în ce mai proeminent în contextul tranziției către o energie curată.

Surse : Comisia Europeana, Carbon Pulse, Carbon Credits

Leave a Comment (0) →

Piata de carbon – 09.07.2024

Prețul certificatului de carbon din UE a fost tranzacționat saptamana trecuta în jurul valorii de 70€, pe măsură ce sezonul vacanțelor de vară a ajuns la apogeu. Nivelurile de suport și rezistență tehnică au fost ușor comprimate, indicând o volatilitate redusă a pieței. În contrast, certificatele de carbon din Regatul Unit au scăzut la aproximativ 44,50£, ca urmare a rezultatului zdrobitor al alegerilor, care a adus la putere un guvern de centru-stânga, așteptat să accelereze acțiunile privind problemele climatice.

For english press here.

Live Carbon Prices

Funcționarea pieței voluntare de carbon

Piața voluntară de carbon (Voluntary Carbon Market – VCM) permite companiilor, organizațiilor, guvernelor și indivizilor să cumpere și să vândă, in mod voluntar, credite de compensare a emisiilor de carbon. Notiunea de compensare pe piata de carbon inseamnă reducerea unei tone de dioxid de carbon sau a altor gaze cu efect de seră obținută printr-un proiect de îmbunătățire a mediului, pentru care trebuie demonstrat că s-au realizat reduceri de emisii. Emisiile sunt transformate în credite pe care companiile le pot achiziționa. Proiectele sunt variate, dar implică în principal activități mici bazate pe comunități din țările în curs de dezvoltare.

Piața voluntară de carbon își propune să ofere un mecanism de reducere a emisiilor, să canalizeze finanțarea, în special către țările cu venituri mici și medii, și, în final, să deschidă calea pentru crearea piețelor de tranzacționare a emisiilor acolo unde acestea încă nu există. Fiecare proiect trebuie să îndeplinească criteriul adiționalității, ceea ce înseamnă că eliminarea sau reducerea emisiilor de carbon sau de gaze cu efect de seră nu ar fi avut loc fără proiectul de compensare.

Ghidurile IETA și provocările pieței voluntare de carbon

Asociația Internațională de Tranzacționare a Emisiilor (IETA – The International Emission Trading Association) a lansat recent noi ghiduri care analizează utilizarea creditelor de carbon de către industrii în piața voluntară de carbon și le încorporează în strategiile lor de reducere a emisiilor. Conform documentului, există o posibilitate considerabilă ca firmele să nu își atingă obiectivele de mediu pe termen scurt, cu riscul de a se îndepărta de obiectivele Acordului de la Paris privind emisii net zero până în 2050. IETA afirmă că rolul pieței voluntare este vital în lupta împotriva schimbărilor climatice. Ea ar trebui să ofere “un mecanism eficient pentru companii de a reduce sau elimina emisiile în sprijinul decarbonizării globale” pentru a canaliza finanțarea acolo unde este nevoie.

Recomandari IETA pentru utilizarea creditelor de carbon

  • Companiile trebuie să se asigure, prin politicile lor de decarbonizare, că îndeplinesc obiectivele Tratatului de la Paris, atat pe termen lung, dar si tine intermediare;

  • Companiile trebuie să cuantifice emisiile conform unui standard recunoscut internațional și să le raporteze public pentru a avea acces la piața creditelor de carbon.

  • Companiile trebuie să stabilească și să asigure un parcurs de decarbonizare care duce la obiectivul pe termen lung de emisii zero, obiective intermediare și investiții în protecția mediului și creșterea economică.

  • Companiile pot utiliza creditele de carbon urmând o serie de pași. Trebuie să înceapă mai întâi cu definirea strategiei de decarbonare, apoi implementarea diverselor tehnologii în procesele de producție in scopul reducerii efective a emisiilor și, în final, la utilizarea creditelor de carbon.

  • Companiile trebuie să utilizeze doar credite de carbon oficial garantate, emise de un program de credite de carbon reputabil, care a primit o etichetă de calitate independentă, de terță parte (cum ar fi ICVCM, CORSIA sau ICROA).

Un astfel de proiect, care primeste anual de la organizatia elvetiana, Gold Standard, credite de carbon pentru reducerile de emisii realizate, aprobat in acelasi timp de CORSIA (Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation), avem si in Romania. Este vorba despre proiectul de reciclare a sticlelor PET de la Buzau al companiei Greentech S.A., parte din Green Group. Pentru mai multe detalii despre proiect si cum puteti cumpara creditele proiectului Greentech, va rugam sa ne contactati sau sa accesati aici.

  • Și, în final, companiile trebuie să facă transparentă utilizarea creditelor de carbon.

Documentul IETA spune că “piața voluntară de credite de carbon trece printr-un moment crucial.” Trebuie să se adapteze și să evolueze într-un ritm mai rapid pentru a menține încrederea investitorilor și a contribui în mod semnificativ la obiectivul global de emisii net zero până în 2050. Piețele de credite de carbon sunt împiedicate de lipsa unui sistem unic de standarde și definiții, care acum acționează pentru a spori încrederea afacerilor în aceste piețe. Documentul IETA subliniază, de asemenea, rolul tot mai mare al creditelor de carbon, care reprezinta in fapt reduceri nete ale CO2, direct din atmosferă. Aceste credite ar putea fi, de asemenea, un mecanism valoros dacă companiile nu își ating obiectivele interimare în tranziția către net zero.

Recomandarile IETA sunt, in general, in aceeasi linie cu Directiva europeana “Green Claims” propusa de Comisia Europeana, care se afla inca in discutie in Parlamentul European.

Sursa: IETA, Comisia Europeana, Aither Group, Carbon credits

Leave a Comment (0) →

Piata de carbon – 31.06.2024

Va transmitem pretul certificatului de carbon pe piata obligatorie  in diferite regiuni ale lumii, la inchiderea zilei de vineri, 28.06.2024, precum si in comparatie cu pretul de anul trecut din aceeasi perioada.

For English, press here

Screenshot 2024-06-30 at 16-55-37 Live Carbon Prices Today Carbon Price Charts • Carbon Credits

 Comisia Europeană Adoptă Noi Măsuri pentru EU ETS

Comisia Europeană a publicat la inceputul acestei luni o comunicare privind Numărul Total de Certificate în Circulație (TNAC) în cadrul EU ETS în cadrul pachetului legislativ “Fit for 55” și Regulamentul REPowerEU din 2022. Acest indicator este esențial pentru funcționarea Rezervei de Stabilitate a Pieței (Market Stability Reserve – MSR) și determină numărul de certificate retrase sau emise din rezervă.

Conform deciziei MSR din 2015, 24% din certificate sunt alocate pentru rezervă dacă numărul de certificate în circulație depășește pragul de 1.096 miliarde. Această schimbare de politică duce direct la o scădere a volumului de certificate disponibile la licitație.
Notificarea din 1 iunie 2024 stipulează că 266.816.768 certificate vor fi plasate în MSR timp de 12 luni, din 1 septembrie 2024 până pe 31 august 2025. De asemenea, Comisia a indicat faptul că 381.744.844 certificate din MSR nu mai sunt valabile de la 1 ianuarie 2024. Indicatorul TNAC va fi publicat pe 1 iunie 2025.

Toate aceste schimbari prin care pe piata sunt mai putine certificate in conditiile unei cereri constante sau mai mari ca urmare a introducerii sistemului maritim in EU ETS din acest an vor creste pretul certificatului pe termen mediu.

Aviatie

Reuters a publicat in aceasta luna opiniile unor lideri din industria aviației, subliniind necesitatea Europei de a investi mai mult în combustibili sintetici pentru aviație dacă dorește să atingă neutralitatea climatică până în 2050.

Combustibilul sustenabil pentru aviație (Sustainable aviation Fuel – SAF) ar putea reduce emisiile din aviație cu până la 80%. Există o lipsă de materii prime pentru a produce suficient combustibil din materiale organice, astfel încât va fi necesară investiția în combustibili sintetici mai scumpi fabricați din hidrogen sau captarea carbonului, cunoscuți sub numele de e-SAF. Problema cu acești combustibili este costul lor prea ridicat, ceea ce înseamnă că doar câteva companii îi pot achiziționa. Utilizarea SAF-urilor ar putea influența pozitiv eficiența Schemei EU ETS în sectorul aviației, ajutând companiile să îndeplinească mai bine limita de emisii impusă. Sunt necesare, insa, investiții mai mari din partea Uniunii Europene și un cadru de reglementare mai uniform.

Maritim

Sectorul maritim a fost inclus în EU ETS de la 1 ianuarie 2024 și va fi complet introdus până în 2026. Prima dată limită de conformare este septembrie 2025, cu 40% din emisiile produse și raportate de la 1 ianuarie 2024 până la 31 decembrie 2024.
Conform Regulamentului 2023/2849 (Regulamentul MRV pentru sectorul maritim), dacă companiile de transport maritim nu raportează emisiile pentru întregul an în conformitate cu acest regulament, autoritățile de gestionare sunt responsabile pentru estimări conservative.

Sursa: Comsia Europeana, Aither Group, Carbon Credits

Leave a Comment (0) →
Page 1 of 20 12345...»
CO2 Calculator